الناالنا، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 22 روز سن داره

خاطرات النا

تغذیه دوران بارداری

1390/3/12 10:50
نویسنده : گیلدا
320 بازدید
اشتراک گذاری

برای جنین هیچ چیزی بهتر از غذای خوب مادر و استراحت بموقع اون نیست. جنین در سه ماهه اول زندگیش بیشترین رشد رو  داره . چون در این زمان سیستم عصبی اون شکل می گیره.رشدی که این سه ماه داره با هیچ دوره از دوران زندگیش قابل مقایسه نیست و اگر هم خدای نکرده اختلالی در رشدش بوجود بیاد هیچ دوره دیگه ایی جبران نمی شه. مادرانی که در هنگام بارداری استرس زیاد دارند اگر هم فرزندشون از نظر عصبی سالم متولد بشه در هنگام بلوغ دچار افسردگی می شه.

مصرف روزانه لبنیات(شیر-ماست-پنیر-بستنی)،ماهی پرورشی(ماهیهای دریایی دارای مقدار زیادی جیوه هستند که برای سلامت جنین خطرناک است)،میوه(بجز هندوانه به خاطر نیترات زیادش) و سبزی (مخصوصا اسفناج بدون ماست )،آب معدنی، گوشت قرمزبیشتر و کمتر گوشت مرغ (چون دارای هرمون است)،انواع مغزها (پسته-گردو-بادام)،حبوبات،غلات(ماکارونی و نان و سبوس گندم) .

برای جذب بیشتر آهن یک ساعت قبل از مصرف قرص آهن و 2 ساعت بعد از مصرف آن از خوردن لبنیات و چای و قهوه و نسکافه خودداری کنید.

نمک به مقدار کم استفاده شود.از مصرف ادویه،فلفل و سیر و همینطور سوسیس و کالباس و مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده خودداری کنید.

سعی کنید از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید چون آبمیوه های آماده حاوی مواد نگهدارنده هستند حتی اونهایی که روی بسته اش حک شده بدون مواد نگهدارنده.

تا حد امکان سعی شود از شیر و ماست محلی استفاده شود.

سعی کنید مواد حاوی کلسیم فراوان مانند ماش-کنجد استفاده شود.می توانید هر چند وقت یکبار از آب قلم گاو در غذاها استفاده شود.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان نسترن
4 شهریور 91 10:59
مامان گیلدای عزیز چه خبر از النا خانوم ما. انگار خیلی درگیری .